Dieta ze zdrowymi tłuszczami

Innym sposobem, w jaki można nadal cieszyć się mięsem na diecie obniżającej poziom cholesterolu są mniejsze porcje mięsa w posiłkach.

Spróbuj zwiększyć porcje warzyw i zbóż i zmniejszyć ilość mięsa na talerzu. Zamiast mięsa wielkości pięści na przykład, możesz spróbować mieć połowę mniej na talerzu.

Należy również upewnić się, że masz więcej warzyw i ziaren na talerzu niż mięs. Napełnianie talerza warzywami i ziarnami może pomóc poczuć się pełniejszym.

Użyj mięsa jako przyprawy. Innym sposobem na zmniejszenie ilości podawanego mięsa jest oglądanie mięsa jako przyprawy, a nie skupienie się na posiłku. Można posypać małą porcję mięsa sałatkę.

Można również przygotowywać posiłki, które są warzywami z niewielką ilością mięsa dodanego do smaku lub przypraw. Na przykład możesz zrobić zupę na bazie mięsa ale niech to będzie zupa warzywna. Lub możesz użyć kawałka mięsa, aby przyprawić warzywa i fasolę z gulaszem.

Zmniejsz liczbę posiłków, które zawierają mięso. Zamiast wycinać mięso całkowicie z diety obniżającej stężenie lipidów, spróbuj zmniejszyć ilość mięsnych posiłków tygodniowo.

Foto: http://pl.freeimages.com/photo/olive-1324081